środa, 22 września 2021

Moc słów

 Słowo ma wielką moc. Czasem jedno potrafi tak wbić w ziemię, że człowiek długo pamięta i nie może się podnieść. Czasem jedno  dodaje skrzydeł. Ja niestety, o czym doskonale wiem, zbyt wielką wagę przywiązuję do słów, które ktoś kieruje pod moim adresem. Jedno co dobre, że mam w nosie to, co mówi ktoś obcy. Za to bardzo przeżywam to,co mówią osoby na których mi zależy. Jedyny plus, że ostatnio,coraz czesciej, potrafię się odciąć skutecznie od tych, którzy niesprawiedliwie mnie oceniają, albo chcieliby żabym postępowała tak, jak oni chcą. Nie jestem w stanie wszystkich zadowolić.I wcale nie muszę. Doba jest zbyt krótka żeby tracić czas na tych, dla których nie jestem ważna. Koleżanka mi opowiadała, że długo przeżywała tekst od byłego. Gdy się rozwodzili powiedziała mu, że w zasadzie łączyły ich tylko dzieci i dobry seks, na co były spojrzał na nią pogardliwie i śmiejąc się powiedział :dobry seks? Ciągle jej to dźwięczało w głowie,a później poznała obecnego męża i śmieje się, że w zasadzie teraz mogłaby zadzwonić do byłego i powiedzieć, że miał rację. Nie zrobi tego, bo nie chce mu dowalać.Nie jest jej to potrzebne.

Często mówię dzieciom, że nie muszą być we wszystkim najlepsze, że ważne, że są dobrymi przyzwoitymi ludźmi. Że mają dobre serca i są empatyczne.

Każdy z nas jest specyficzny, różny i  jedyny w swoim rodzaju.

Grzesiu na zajęciach w szkole miał za zadanie opowiedzieć o sobie i między innymi powiedzieć do kogo się zwraca, gdy jest mu smutno. Powiedział mi, że powiedział, że do mamy. 

A jak był trochę przeziębiony i 2 dni został sam w domu to wieczorem powiedział mi, że jak mama wraca do domu, to od razu w domu robi się ładniej.

 Słowa od których człowiek dostaje skrzydeł.


Czasem zastanawiam się jak wyglądacie: moi czytacze 😁 Fajnie,ze tu zagladacie.

Dobrego wieczoru

17 komentarzy:

  1. Jak mama wraca w domu od razu robi się ładniej- jakie to piękne słowa. Chyba lepsze od "kocham cię". On wyraził w nich wszystko to, co związane z Tobą- miłość, ciepło,piękno, bezpieczeństwo. Miśka masz niebywale mądre dziecko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem mnie bardzo zaskakuje.I bardzo bym chciała, żeby zachował tę wrażliwość 😃

      Usuń
  2. Piękne! Aż mi się oczy spociły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też.Kiedys mi Sołtys powiedział, że jak mnie nie ma,to Grzesiu ciągle o mnie pyta, aż dziwne,ze jak jestem,to jakoś nie zwraca na ,nie ueagi.A ja wiem, że moja obecność wystarczyła😃

      Usuń
  3. Grześ najpiękniej ujął w słowa swoje uczucia! Tak, słowa mają moc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziecko mówi ,co myśli - bardzo sie wzruszyłam,ze tak czuje😁

      Usuń
  4. Grześ wyrośnie na wspaniałego mężczyznę! I wielka w tym Twoja zasługa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestesmy po to,bo dawać korzenie i skrzydła.Robię,co potrafię,ale mam świadomość, że popełniam błędy i nie tylko ja go kształtuję.

      Usuń
    2. Kazdy z nas popelnia bledy ---ale sa BLEDY i bledziki.Grzes jest juz w wieku, w ktorym dzieci ksztaltuja nie tylko rodzice--on patrzy, mysli i wyciaga wnioski.Ostatecznie uksztaltuje go samo zycie.Podstawy mu dalas i jestes przy nim zawsze,a to najwazniejsze.

      Usuń
    3. Właśnie 😁
      Cieszę się, że nie ucierpiałaś w trzęsieniu ziemi. Buźka

      Usuń
    4. Nasze trzesienia sa dosc lagodne--ucierpialy tylko niektore domy,naprawde niewiele i jakas rozdzielnia pradu--35tys domow nie mialo pradu( teraz juz pewnie maja).A mnie tylko troche potrzeslo razem z domem.

      Usuń
  5. Mądre Dziecko, wie jak zrobić zmęczonej Mamie popołudnie❤️
    Nasze Dziecię zawsze powtarza ‚jedna rozmowa z Wami i moje problemy stają się jakieś bledsze’

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja❤️w obu kwestiach.Wasza tez ma szczescie, że jesteście tacy właśnie 😘

      Usuń
  6. Ciekawe, skąd ten mąż koleżanki wiedział, że to nie jest dobry seks;)))

    Reakcje dzieci dużo mówią o relacjach z rodzicami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie racja..tylko dlaczego przez tyle lat nic nie mówił?
      Teraz jest sam,to ma duzo czasu na myślenie o tym.

      Usuń
  7. Dobry seks to całkiem dużo, zwłaszcza dla kobiety, dla której musi chyba wiązać się z przywiązaniem (jeśli nie z zaufaniem). Nie wiem po co mówić takie rzeczy. Reakcja byłego męża mogła świadczyć o tym, ze został zraniony i postanowił zranić, nie okazał się wielkoduszny. Ale trudno tego oczekiwać.
    Grześ jest niezmiernie miłym chłopcem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu chyba nawet nie chodzi o wielkoduszność,tylko o jakąś przyzwoitość.Ale może rzeczywiście chciał się odgryźć.

      Grzegorz mnie zaskakuje nie raz.oby mu sie nie zmieniło 😁

      Usuń

komentarze karmią blogera;D

Cieszy każdy komentarz (bez hejtu)