czwartek, 17 stycznia 2019

smutno

Niby wszyscy wiedzą, że się różnimy.
W wielu, wielu sprawach.
Ale ciągłą zagadką będzie dla mnie, dlaczego to, co dla jednego dobre i fajne, drugi musi niszczyć ?
To dotyczy różnych dziedzin życia.I takich,które nie dotykają bezpośrednio i takie, które zmuszają do zmiany naszych planów.
Przeszkadza procesja Bożego Ciała, bieg uliczny, czy mistrzostwa świata w piłce nożnej (tłumy kibiców na mieście) itd itp

Rozumiem, że nie każdy chce dawać na WOŚP, ma do tego prawo, ale niech da innym pomagać jak chcą.
Pamiętam jak ks Kaczkowski powiedział :"katolicy nie mają monopolu na dobro, nie wszystkie inicjatywy lidera WOŚP muszę popierać,  ale jeśli jest oskarżany o kradzież, na co nie ma dowodów, to bronię go do upadłego. Komu jak komu, ale katolikom nie muszę tłumaczyć zasady domniemania niewinności.Ważna jest też zasada "Po owocach ich poznacie" (por. Mt 7, 16). Na jakikolwiek oddział szpitalny, dziecięcy czy geriatryczny wejdę, widzę sprzęt oznaczony serduszkiem. Także w naszym hospicjum. Skala przedsięwzięcia jest powalająca, ale czy to musi oznaczać, że w WOŚP są jakieś machlojki? Oni przechodzą tyle szczegółowych kontroli, że nie ma się czego obawiać. Myślę, że wartość tej inicjatywy, liczącej już ponad dwie dekady, wyraziła się też na Przystanku Woodstock, wakacyjnej imprezie organizowanej przez pana Owsiaka, obecnością arcybiskupa Józefa Życińskiego czy ostatnio księdza Adama Bonieckiego."

Nie chcę puszczać dalej zła, więc przemilczę tych, którzy (brak mi słów) zachowują się niegodnie.
Słucham innych, mądrych....

Wczoraj wzruszyły mnie(do łez) słowa żony i córki prezydenta.
I fakt, że zastępca prezydenta był u  mamy zabójcy (nie wyobrażam sobie też jej bólu)

Dużo rozmawiam z Grzesiem, tłumaczę mu , co się stało.Tłumaczę, dlaczego zbieramy, pokazuję zdjęcia jak leżał w szpitalu (miał 3 miesiące) i korzystał ze sprzętu zakupionego przez orkiestrę.itd
Chcę, żeby był dobry i wrażliwy.Żeby nie był obojętny.

A Sołtys dostał bana na fb i messengera na 30 dni za nieodpowiedni komentarz komentarz.;/

47 komentarzy:

  1. Misiu, mam identyczne odczucia...i przeraziło mnie, że ludzie, których na pozór znałam dobrze, nagle ukazali swe nienawistne oblicze...wytykając np. ś.p. Prezydentowi Jego majątek...tak, jakby to usprawiedliwiało ten mord...obrzydliwe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja naprawdę znam wielu, którzy milczą jak jest orkiestra.I wiem,że nie popierają.I wiem, że mają otwarte serca na drugiego, tylko w inny sposób.Szanuję to.
      Ale hejtu, obrażania, poniżania nie cierpię.
      ten czas to czas weryfikacji.Na szczęście nie mam nikogo wśród znajomych, któego musiałabym wywalić.
      Musiałabym, żeby nie stracić szacunku dla siebie samej

      Usuń
  2. Ja juz zupelnie przestalam rozumiec Polakowi coraz bardziej sie ciesze, ze mnie tam nie ma.I niepredko bede.Sciskam Was,czyli Ciebie, Grzesia , Tole i Tomka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i my ściskamy.
      Wierzę, że się obudzimy.
      wierzę..

      Usuń
  3. Młoda też wie. O serduszku. Na swoim inkubatorze. Zbiera i wspiera. Zawsze. I nikt, jak ona nie wie, co to hejt i zdrada. To, że ona wybaczyła jest dla mnie fenomenem. I znakiem. Że można. W każdym przypadku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja już mam dość politycznej poprawności
    To zło zaczyna na mnie wpływać...

    OdpowiedzUsuń
  5. Misia, ja też się staram słuchać mądrych ludzi. Ostatnio z najmądrzejszych rzeczy usłyszałam kazanie o tym, żebyśmy się zastanowili, czy kiedy odmawiamy modlitwę "ojcze nasz" i mówimy "przyjdź królestwo Twoje". bądź wola Twoja" to jesteśmy przed Bogiem szczerzy czy obłudni. Bo jeśli chcemy naprawdę królestwa Bożego na ziemi, to nie możemy akceptować tego, co Bogu sie nie podoba. To że my uważamy za dobrego kogoś kto zbiera lub nawet daje pieniądze to nie znaczy że w Bożych oczach ktoś jest dobry.
    Bójcie sie nie tych co zabijają ciało, ale dusze.
    Ludzie mówią że na świecie już jest sąd i chyba coś w tym jest. Niektórzy robią to co sie podoba ludziom a inni to co Bogu. Ja widzę jedyne wyjście że wszyscy będą chcieli poznać wolę Boga i służyć Bogu jak to miało być od początku, a nie że ludzie zrobili sobie z Boga sługę do wysłuchiwania ich życzeń. Przyśle ci linka do filmiku jaki znalazłam na YT to zobaczysz co się dzieje na świecie.
    Pozdrawiam Teresa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że Bogu podoba się gdy wcielamy w życie najważniejsze przykazanie. Przykazanie miłości. Świat tylko wtedy stanie sie lepszy gdy miłość wzajemną mieć będziemy.
      A Jezus powiedział królestwo moje nie jest z tego świata

      Usuń
    2. Ale to królestwo powinno być też tu na ziemi tak przynajmniej mówi modlitwa i po to Jezus tu kiedyś przyszedł nauczać i do niektórych mówił PLEMIĘ ŻMIJOWE.
      No i ktoś by powiedział, że mówił językiem nienawiści. No bo niby jak na świecie nie ma być konfliktów, jak jest masa ludzi występująca przeciw woli Bożej. Najważniejsze przykazanie to po pierwsze kochać Boga. Kochać bliźniego jest w drugiej kolejności i jak się o tym zapomniało, to mamy na świecie to co jest obecnie. A my czasami bardziej kochamy wrogów Boga i jesteśmy pomieszani. Pooglądałam kilka filmików z Kościoła Boga Wszechmogącego i mi sie rozjaśniło w temacie.
      Teresa

      Usuń
    3. Cieszę się że jesteś taka rozjaśniona
      Idź i nie grzesz więcej

      Usuń
    4. Post jest na inny temat.
      Dla wierzącego wykładnią jest Pismo Swiete.
      A czy człowiek jest dobry czy nie to nie nam oceniać,mamy go tylko kochać.

      Usuń
    5. To może trzeba się zastanowić na czym ma polegać miłowanie nieprzyjaciół naszych.
      Może nie chcemy przyjąć tego do wiadomości, bo to trudna prawda, ale pomimo że jest tak wielu niewierzących w Boga to nie znaczy że Boga nie ma i że nie przeprowadza On teraz sądu nad światem. I jest nam smutno, bo widzimy walki towarzyszące pewnemu procesowi ścierania się poglądów. Bo nam nie wolno osądzać ludzi, ale musimy oceniać jakimi wartościami sie kierują.
      Słuchałam radia i powiedzieli, że wartością jest wspólnota, zjednoczenie ludzi.
      Miśka, tak, ale w jakim duchu - bo trudno zrobić wspólnotę kochających Boga i mających Go gdzieś. To się wyklucza.
      Bożena

      Usuń
    6. Miśka trafione ! A największa z nich miłość ( hymn o miłości)

      Usuń
    7. Nie pisałam nigdzie o wspólnocie kochających Boga.
      Pisałam o szacunku dla poczynań innych,o tolerancji,o tym,że nawet jeśli myślimy inaczej nie powinniśmy innym narzucać swoich przekonań.
      Mam dość hejty,obrażania i jedynie słusznych wyborów.
      Jestem wolnym człowiekiem,ale wiem,że moja wolność kończy się tam,gdzie zaczyna się przestrzeń drugiego człowieka.

      Usuń
    8. Hejtu miało być,telefon mi poprawia😐

      Usuń
    9. Ale gdzie tu nieprzyjaciele???

      Usuń
    10. Obsesja hejtu i narzucania...

      Bez dotykania tych tematów nie uzyskasz nigdy odpowiedzi na swoje pytanie dlaczego ludzie walczą ze sobą

      Usuń
    11. Jeśli ktoś, zorientowany w tym,co się dzieje, pisze o obsesji hejtu,to ręce opadają.
      To jest właśnie odpowiedź na moje zdziwienie.
      Klapki na oczach.

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  7. Proszę mi nie podsyłać żadnych linków.Jesli będę chciał coś znaleźć to sobie poszukam

    OdpowiedzUsuń
  8. Miśka, poznaje cie właśnie po owocach!

    OdpowiedzUsuń
  9. Smutno...
    Ale jest nadzieja w tych tłumach, które chcą się dzielić dobrem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to nam zostało -wyciągnąć wnioski, nie patrząc na innych robić dobro.
      Wierzę, że będzie lepiej

      Usuń
  10. Cos Miska, sie u Ciebie znow zrobila dyskusja pseudo-religijna. ;)
    Pomyslalby kto, ze przy takich wydarzeniach ludzie okaza sobie odrobine wsparcia i zyczliwosci. Ale nie, nawet wtedy pierwsza rzecza sa klotnie i oskarzenia. :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak się ma parcie, zęby moja racja była najmojsza t tak jest;D
      A ja lubię przypowieść o samarytaninie -jakoś mi pasuje;D
      A niektórym się wydaje, że tylko oni mają monopol na czynienie dobra - ludzie się nie zmieniają.;D

      Usuń
  11. Każdy czyta mój komentarz inaczej, przez swój projektorek. Ja nic nie wspomniałam o żadnej religii, żadnej partii i nikogo personalnie nie oskarżałam, jeżeli już to nas wszystkich. Całą ludzkość, że za mało kocha Boga.
    Chciałabym dożyć takich czasów że ludzie okażą cześć Bogu przynajmniej w taki sposób w jaki dziś oddali zmarłemu, do którego -zaznaczam - nic nie mam.
    Wszyscy ponosimy winę. I proszę, czytajcie ze zrozumieniem zanim przypiszecie komuś złe intencje.
    Teresa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak trzeba oddać Bogu cześć?
      Rzucamy nasze zajęcia i klęczymy? Długo byśmy nie pociągnęli .
      Ja oddaje jak mogę. Jak potrafię.

      Usuń
    2. A jak dziecko pokazuje dobremu ojcu że go kocha? Jak odnosi się do kolegów, którzy go obrażają?

      Usuń
    3. Ok
      Pytanie czym się bloga obraza
      Bo każdy ma na ten temat inne zdanie

      Usuń
    4. po 6 latach studiów teologicznych stwierdziłam, ze o Panu Bogu więcej nie wiem, niż wiem.
      A ludziom się wydaje, ze wiedzą lepiej;D

      Usuń
    5. Dopóki nie sieją nienawiści i nie zabijają w imię Boga to niech im będzie

      Usuń
    6. raczej nie można obrazić bloga
      No i tu się zgadzam z Miśką, bo przez sześć lat to nawet nie można się nauczyć dobrze o człowieku, a niektórym księżom wydaje się że sa specjalistami. Wszyscy musimy jeśli chcemy coś poznać wysilać się całe życie.
      Przykro mi że usunęłaś link, bo akurat na tych filmikach jest dużo wiedzy biblijnej o Bog. podanej w inny sposób. Jeśli nie chcesz takich filmów, to zobacz jak młody chłopak Maciej Pańczyk sam na YT poznaje Boga poprzez porównywanie różnych wydań Biblii i chyba też nie należy do żadnego wyznania. Zrobił cały film o tym, co Bogu się nie podoba.
      No bo jak można kochać Boga, jeśli się Go nie zna?

      Usuń
    7. No ja tam uważam że bloga to czasem można obrazić😉

      A tak serio
      Bóg różnymi drogami prowadzi ludzi do siebie
      Pozwól że ja i miśka pójdziemy swoją drogą

      Usuń
  12. Bo dla niezorientowanych dodam, że Bóg był jeszcze przed powstaniem świata, a co dopiero religii.
    Nie przypisujcie mi agitacji religijnej.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie zgadzam się, religia to jedynie ścieżka która według wyznawców ma prowadzić do Boga. Przecież przed narodzeniem Jezusa byli ludzie, którzy wierzyli w Boga. Nawet Jezus nie przyszedł zakładać religii, tylko pomóc ludziom wyzwolić ducha, a ludzie sami założyli na podstawie Jego nauk rożne religie. Jakoś nie identyfikuję się z żadna religią, ale staram się poznawać i kochać Boga.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ludzie, zostawcie w spokoju Boga i wszelkie religie.Wyznanie , to prywatna sprawa kazdego czlowieka.Badzmy ludzmi, bracmi, wszyscy jestesmy tacy sami , niezaleznie od koloru oczu, skory,wzrostu i wyznania .Pomagajmy sobie , traktujmy kazdego tak samo.
    Dlaczego Polakow integruje tylko jakies nieszczescie,dlaczego nie potrafimy isc razem i razem budowac kraj? Od wielu lat zyje poza Polska, patrze z zewnatrz na to, co sie tam dzieje i widze te ogromna roznice miedzy Polakami , a ludzmi wsrod ktorych zyje.Tu sie nie mowi o Bogu,nie urzadza procesji, pielgrzymek, ale co trzeci dorosly czlowiek jest wolontariuszem, pomaga innym.Zyja tu w zgodzie i poczuciu rownosci przedstawiciele chyba wszystkich narodowosci swiata i wszystkich religii swiata.
    Oczywiscie, zdarzaja sie przestepstwa, morderstwa, takze na tle rasowym,sa tez ludzie nietolerancyjni,zli, ale nie widac ich na codzien ,gina wsrod reszty,wsrod tych, ktorzy usmiechaja sie do innych na codzien i sa zawsze gotowi wyciagnac pomocna reke do kazdego czlowieka--bez Boga na ustach, bez demonstracji swojej religii.Badzmy po prostu ludzmi dla wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
  15. Gdyby istnial jakiś bog,nie dopuścił by do takich potworny zbrodni,spójrzcie na osmioletnia córeczkę prezydenta. .

    OdpowiedzUsuń
  16. wiesz co, współczuję ci sołtysa...
    oraz tylko w Grzesiach cała nadzieja i w ich mądrych matkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sobie wystawia świadectwo.Na fb nie mam nazwiska,nie mam go w znajomych, a najbliżsi wiedzą o rozwodzie.
      Ja tylko nie rozumiem, kto go tak zamienił.;(

      Usuń

komentarze karmią blogera;D

Cieszy każdy komentarz (bez hejtu)