niedziela, 17 marca 2019

Śnieżycowy jar

Widzieliście kiedyś wąwóz pokryty białymi dzwoneczkami?
Śnieżyce wiosenne można zobaczyć w Sudetach i Karpatach Wschodnich.
Ale  też, co dziwne, całkiem niedaleko mnie;D
W rezerwacie "Śnieżycowy Jar"
Rezerwat utworzony w 1975 roku , w celu zachowania tych cudnych kwiatków, możemy odwiedzać każdego roku w wyznaczone dni.

Dlaczego tylko w wyznaczone?
Bo rezerwat znajduje się na terenie ...poligonu i np w tym roku do 30 marca są ćwiczenia.
Ale w weekendy wojsko nie strzela, a ja w końcu chciałam zobaczyć ten cud, bo aż wstyd mieszkać tak blisko i jeszcze nie być.

Od rana wiało tak, jakby miało głowy urwać, ale to nas nie zraziło.
Drogę znaleźliśmy, zaparkowaliśmy auto na parkingu przed lasem  i ruszyliśmy na poszukiwania.
Początki nie wyglądały za ciekawie, ale jakoś udało nam się przejść, choć ja, jak zazwyczaj, o mały włos nie wpadłabym w błoto, bo poślizgnęłam się na liściach;D






Grzesiu ,jak pewien znany osioł , co chwilę pytał:daleko jeszcze?

Nie zabłądziliśmy tylko dlatego, że szlak był oznaczony.


Po 40 minutach naszym oczom pokazały się nieśmiało pojedyncze kwiatki,\


 a potem...cały dywan;D








Dla takiego widoku warto było iść;D

Zdjęcia nie oddają tego uroku;D

A po południu pojechaliśmy z Tomkiem i Tolą na sushi.
Wcześniej trzeba było zarezerwować stolik, bo mimo koszmarnych (jak dla mnie ) cen już raz nam się nie udało (chcieliśmy wejść "z ulicy" i zonk -wszystko zajęte.




pyszności.
Próbowałam kiedyś takich z biedronki, ale nie ma porównania.


35 komentarzy:

  1. Ale, że w Koku? 😉 Pyszności 💕 A wyprawa- cudna. Wiosenna☉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszności... Tylko poprosiłam o pałeczki dla poczatkujacych😁

      Usuń
    2. Oni nie mają probblemu z jedzeniem palcami. Ma być smacznie, a nie stresująco 😉

      Usuń
    3. siedzieliśmy w takim miejscu, że mogłabym jeść nawet palcami, ale na szczęście dałam radę tymi pałeczkami;D
      Jakoś tak fajnie ..i dożo śmiechu przy tym;D

      Usuń
  2. Cudna wyprawa!
    Wczoraj były relacje z tego miejsca w tv, rozmowy z leśnikami itp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę jeździć co roku😁😁😁
      Oddychalismy pełną piersią podziwiając naturę 😁😁

      Usuń
  3. Śnieżyce naprawdę wyglądają bardzo fajnie, ale zdecydowanie najlepiej oglądać je bez tłumów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byliśmy w sobotę przed obiadem to jeszcze nie było ludzi. Trochę zalowalam, bo w niedz na pewno było piękniej, bo słońce ładnie grzalo. Ale i tak było warto

      Usuń
  4. Piekny widok! Warto bylo maszerowac przez to bloto:-)
    I sushi potem, to byl dzien...Grzes lubi sushi?

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczności widoki!

    A jakie pyszne sushi robi Anika 👍

    OdpowiedzUsuń
  6. och u nas też rosną w takiej masie ))))
    jak tylko przestanie wiać to pójdę z Erną na spacer

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzę o wiśnie, o spacerach po lesie, o ciepełku, które wygrzeje stare kości... 🤪😁

      Usuń
    2. Miśka, a ja bardziej marzę o czereśni 😂😂😂

      Usuń
    3. Byłam ciekawa, czy ktoś zauwazy🤪🥴
      Ja też czereśnie tak, wiśnie ble

      Usuń
  7. Wow niesamowicie te białe kępy kwiatów wyglądają, ale drogę mieliście trudną :-)
    Nie bardzo przepadam za owocami morza...
    Jeszcze nie jadłam i chyba nie zjem :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze warto się przełamać i spróbować czegoś nowego 😁
      Chociaż czerni y nie spróbuję, bo... nie😁🤪

      Usuń
    2. Czerniny miało byc🤪

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Jeszcze przede mną ogród botaniczny, palmiarnia i meteoryt na Morasku😁

      Usuń
    2. A bylas w palmiarni w parku Oliwskim?

      Usuń
    3. nie jeszcze;D
      Nawet nie wiedziałam, że jest;D

      Usuń
  9. Zdaje się, że tam teraz zdemontowane są drewniane podesty-chodniki, po których można było chodzi. RZzeczywiście tzw. "must-see", aledla m,nie raczej jednorazowe - jak byliśmy kiedyś były takie tłumy, że do tej pory nie mam ochoty wracać tam (oczywiście w porze kwitnienia śnieżyc - poza marcem jest tam zasadniczo cisza i spokój o ile nie strzelają...).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ajjj - jednak są literówki - przepraszam

      Usuń
    2. podesty, chodniki mają być za rok, może to ludzi zniechęciło?
      A może pogoda,bp wiało i od rana nie zapowiadało się na poprawę pogody.Spotkaliśmy raptem kilka osób:D
      Jak wracaliśmy to zaczynali się zjeżdżać;D

      Usuń
  10. Ech, cudnie piękne miejsce- podziwiała w telewizorni, niestety, więc zazdroszczę naocznego widoku.
    W DM mam ulubione miejsce z sushi, często tez zamawiam na wynos jak jestem. W markecie nigdy nie odważyłam się kupić, bojąc się rozczarowania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pomyślałam, że mon a na wynos😁😁😁

      Usuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

komentarze karmią blogera;D

Cieszy każdy komentarz (bez hejtu)