wtorek, 23 października 2018

Nadszedł czas na zmianę opon!

Dziś dostałam takiego smsa, od mojego mechanika :
Przed nami pierwsze przymrozki.To najwyższy czas na wymianę opon na zimowe.Chcąc uniknąć dłuższych terminów proponujemy już teraz się umówić.

O tym, czy należy wymieniać czy nie nikogo rozsądnego nie trzeba przekonywać.
Dla niedowiarków pełno artykułów w necie.
Poczytałam jaka droga hamowania w obu przypadkach i aż mi się włos zjeżył na głowie.

( https://www.smartdriver.pl/roznice-miedzy-oponami-zimowymi-a-letnimi-porownanie-statystyk-z-testow?categoryName=bezpieczenstwo )

Jestem uczestnikiem drogi.Nie chcę być zagrożeniem dla innych.
Umówiłam się na wymianę na czwartek;D
A jak u was?
Wiem, że nie tylko w Polsce  zmieniamy opony na zimowe.
Znalazłam taki wykaz (link)
Wprawdzie sprzed 3 lat, ale nie sądzę, żeby wiele się zmieniło



Przedstawiamy listę państw, w których jazda na oponach zimowych jest obowiązkowa w wybranych miesiącach:
Austria – tylko w razie wystąpienia warunków typowo zimowych w okresie od 1 listopada do 15 kwietnia
Czechy
 – od 1 listopada do 30 kwietnia (w razie wystąpienia lub prognozy nadejścia warunków typowo zimowych) i w tym samym okresie na drogach oznaczonych specjalnym znakiem
Chorwacja – nie ma obowiązku stosowania opon zimowych, chyba że w okresie od końca listopada do kwietnia wystąpią warunki typowo zimowe na drodze
Estonia – od 1 grudnia do 1 kwietnia, dotyczy to również turystów. Okres ten może ulegać wydłużaniu lub skrócaniu w zależności od warunków panujących na drodze
Finlandia – od 1 grudnia do końca lutego (także dla turystów)
Francja – nie ma obowiązku stosowania opon zimowych, wyjątek stanowią tereny Alp Francuskich, w których bezwzględnie należy wyposażyć samochód w opony zimowe
Litwa – od 1 listopada do 1 kwietnia (także dla turystów)
Luksemburg - obowiązek stosowania opon zimowych w razie wystąpienia warunków drogowych typowo zimowych (dotyczy również turystów)
Łotwa – od 1 grudnia do 1 marca (przepis ten dotyczy również turystów)
Niemcy – tzw. sytuacyjny wymóg posiadania opon zimowych (w zależności od panujących warunków)
Słowacja – tylko w razie wystąpienia szczególnych warunków zimowych
Słowenia – od 15 października do 15 marca
Szwecja – w okresie od 1 grudnia do 31 marca (także dla turystów)
Rumunia – od 1 listopada do 31 marca

W Polsce nie ma obowiązku zmiany opon, prace nad ustawą trwają, ale jeśli wiem, jakie mogą być konsekwencje, to nie wyobrażam sobie takiego zaniedbania

33 komentarze:

  1. Dzięki za przypomnienie , czas się ogarnąć. 😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja lubię te smsy;D
      Sama nie bardzo pamiętam, a już zrobiło się zimniej, potem naprawdę trudno znaleźć termin.

      Usuń
  2. Dobry ten mechanik!
    Ja się muszę też umówić. Przez tę pogodę zapomniałam na śmierć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobry, dobry.Blisko, rzetelny i zostawiam u niego wymienione opony,do kolejnej wymiany.To dla mnie też ważne

      Usuń
    2. ja raz oddałąm do zmiany opon i dostałam z powtrotem dwie nie swoje, tamte droższe mi ukradnęli, za późno się zorientowałam, niestety

      Usuń
    3. ojej, w życiu się nie zastanawiałam, czy dostaję swoje!!!
      obejrzę, ale czy rozpoznam?;/
      I ludzie są świnie normalnie;(
      (bywają)
      nie chcę obrażać świń!

      Usuń
  3. Zdjęcie się zmieniło????

    Zmiana to pryszcz, bylo nowych nie trzeba było kupować...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, wnusia jest,Pysia się zgodziła, bo piękne jesienne wyszło;D
      zimowe kupiłam dwa lata temu, teraz tylko wymieniam;D

      Usuń
  4. zdjęcie boskie, na komórce nie widać niestety było

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przekonałam Gzubka, że kąpiel w morzu to nie ta pora, zgodził się na zmianę scenerii :D

      Usuń
  5. Ale piękne zdjęcie! Super wnusia w jesiennej odsłonie!

    OdpowiedzUsuń
  6. U nas nie ma zimowych i letnich opon, bo nie ma sniegu.
    Jesienna panienka sliczna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z jednej strony fajnie, ale te nagłe zmiany temperatur by mnie zabiły.
      :*

      Usuń
    2. Ale bez tego byloby ciezko.Kiedy po 3 - 4 dniach w temperaturze ponad +45 stopni naraz jest dzien z temperatura tylko 20 stopni , od razu swiat inaczej wyglada.Odzywa wszystko i ludzie i przyroda.

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Piękne rzeczywiście! Byłam niemal pewna, że to jakaś artystyczna fotografia!

      Usuń
  8. a cóż to za śliczne dziecię w takiej pięknej scenografii?
    opony zmieniam ale na ostatnią chwilę... w listopadzie zazwyczaj.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzisiaj zmieniliśmy. Jedziemy w bardzo długą trasę na 1-4 listopadowy weekend. Może być pięknie, ale nie musi, więc... buciki już mamy z futerkiem 😉

    OdpowiedzUsuń
  10. opony, jak opony , ale ZDJĘCIE !!!!!
    CUD, MIÓD, CHAŁWA I MALINA !!!!
    podziwiam i podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. U nas już wymienione, przy okazji przeglądu. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Piekne zdjecie!

    A u nas sie jezdzi na calorocznych (all season). ;) Swiatla zas trzeba wlaczac w dzien tylko jak pada deszcz.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

komentarze karmią blogera;D

Cieszy każdy komentarz (bez hejtu)