niedziela, 3 czerwca 2012

Grześ będzie miał kłopoty z nauką....(?)

Pierwszego czerwca postanowiliśmy ściąć Grzesiowi włoski.
Widać było, że mu przeszkadzają, są za długie i gęste.Pocił się często (taka uroda, a nie początki krzywicy!) i nie wyglądał fajnie.
Nie było łatwo.
Mieliśmy nadzieję,że przyzwyczajony do hałasu jaki robi nebulizator spokojnie zniesie hałas maszynki.

 Najpierw Sołtys ustawił maszynkę na odpowiednią  (jak mu się zdawało) długość.
Potem było jedno ziuuuu i ...zrobiło mi się słabo ! Moim zdaniem za krótko -tak akurat na mecz -chyba by go nie wpuścili.
Ale cóż było robić , zgolił raz, trzeba było iść za ciosem! (przez chwilę przemknęła mi myśl, że może dokleić...:) )
Trzymałam Grzesia na kolanach a Sołtys golił.
Mały płakał, Muszka zaglądała zaniepokojona, a Sołtysowi trzęsły się ręce.

Potem kąpiel i ogólna opinia (Pysia, Lusia , my )
 -łyso, ale odrośnie;)
Teraz  widać wszystkie siniaczki, bo Grzesiu jest dzieckiem ruchliwym i jak się uderzy po prostu chwilę popłacze (albo i nie) i rojbruje dalej.

A tak wygląda łysa Gżegżółka;))





Jak już wieczór się zrobił spokojny po tych wszystkich emocjach zadzwoniła do mnie teściowa.
Powiedziałam cośmy uczynili (i tak zobaczy za tydzień, będzie po pierwszym szoku)
I się zaczęło!!
Że przeciez nie wolno dziecka strzyc przed pierwszymi urodzinami! A dlaczego?
Bo tak mówią! I Zagrodzka nie ścinała i Nowakowa  ..i teściowa tez swoich chłopaków nie!
A jak dziecko ma za długie włoski? Męczy się w gorączce, a włoski wchodzą do oczka?
Teściowa swoim robiła ...kitki!!!
No, ale z jakiego powodu???

                                 ...bo....DZIECKO BĘDZIE SIĘ GORZEJ UCZYĆ!!!

I jeszcze na koniec  "to pewnie teraz brzydki jest " (Grześ) ;((((  no tak, przecież jeszcze go nie widziała!

Żeby nie było: Mama mnie uczyła, że matce mojego męża należy się szacunek z racji tego, że jest jego matką! I że Sołtys może sobie mówić co chce, a mi nie wolno.I racja !
I tego się trzymam (aczkolwiek kiedyś powiedziałam teściowej, że mnie też należy się szacunek  -nawet nie dlatego, że jestem matką jego dzieci, ale przede wszystkim, że jestem człowiekiem!!!)
Staram się być dla niej taka, żebym nie musiała się za siebie wstydzić.
Ale wiem też, że w obronie swojego dziecka zmieniam się w lwa!
Mam teraz tydzień,żeby się wyciszyć, przemyśleć wszystkie możliwe sytuacje (przewidzieć) i nie dac sie wyprowadzić " z nerw"

A to mój piękny synuś w ramionach taty!


I jeszcze jedno.Z komórką...czyżby dzwonił do babci?






78 komentarzy:

  1. no Miśka "pojechaliście" z tą długością, faktycznie,nie wystarczyło nożyczkami? a że wygląda jak kibic? na euro jak znalazł, ha ha :) a takich przesądów całe mnóstwo, choć muszę się przyznać, że ja swoim Młodym włosów przed roczkiem nie obcięłam... pozdrawiam ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja nie obcinałam trzy lata bo nie było czego obcinać, a to, o czym pisze Miśka to zabobon, jak ma związek obcięcie włosów z intelektem? Acha, kojarzę porzekadło - długie włosy, krótki rozum;) Misiuniu kochana, ach, mam wreszcie pomysł co do Waldemara, już niedługo!

      Usuń
    2. Młodej nie obcinałam chyba do 5-6 roku, miała długie loki (teraz prostuje...) a Młodemu obcięłam po roczku ale nie tak krótko jak Gżegżółce (i jakoś dałam radę nożyczkami...) ale w to, że obcięcie włosów skutkuje w późniejszym czasie na naukę to nie słyszałam :) w sumie to nigdy nie słyszałam żadnego tłumaczenia, dlaczego "nie należy obcinać"... a Grześ i tak jest słodziak :)

      Usuń
    3. Dziewczynkom też nie ścinałam (dopiero po komunii) i niestety teraz też prostują;(

      Usuń
    4. ja swoje (przyp.tł. rodzice moje) włosy schowali do pudełka po zapałkach.

      Usuń
  2. Nożyczkami??? Pysia miała AZS w pierwszych miesiącach życia! Skóra główki w strupach:(
    Sołtys ścinał nożyczkami!! PRZEZ TYDZIEŃ miała obcięte włoski z jednej strony główki ;))))
    Dziękuję, ale więcej bym tego nie przeżyła;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hehe, faktycznie króciutko :D Ale uroku to mu to nie odjęło w ogóle :)
    A wiesz co jest najlepsze w przesądach? Że wierzą w nie luzie, którzy uważają się za katolików :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja też powiedziałam mamie,żeby sobie przypomniała pierwsze przykazanie;)Aczkolwiek myślę,ze to akurat nie jest powiązane z religią!

      Usuń
  4. muszę jeszcze dopisać bo na widok tego zdjęcia u taty mi się buzia śmieje tak samo prawie jak Grzesiowi, piękny uśmiech!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja jak zobaczyłam jak się wtula w niego i śmieje to tez od razu zabrałam się za robienie zdjęcia!!:) Też mi się podoba;)

      Usuń
  5. A mnie się podoba! Ja rżnęłam nożyczkami i też od samego początku, ajk tylko było co scinać - na grubośc płaskiego grzebyka :p
    Oczy dużo lepiej widać, jak włoski krótsze, nawet jak i wcześniej nie właziły do tych oczu - takie bardziej wyraziste się stają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczka chłopcy mają po mamie, a dziewczynki niebieściutkie po tacie:)

      Usuń
  6. tak urodziwemu facetowi nic odejmie uroku!:)
    Teraz ma fryzurę jak mój osiemnastoletni Michu:) Siedemnaście lat temu opracowałam skomplikowaną metodę obcinania włosów "na śpiku", wokół głowy:) Wyglądał jak pieczarka:D

    OdpowiedzUsuń
  7. No ślicznie Grzesio wygląda, mnie się bardzo podoba!! Moja teściowa dzisiaj jak powiedziałam że męczy mnie zapuszczanie grzywki małej stwierdziła, że mam nie obcinać. Hehe niech se myślą, że mogą nami rządzić i opinie wydawać a my i tak zrobimy jak chcemy, bo to NASZE a nie ich dzieci.
    Nie wiem czy teściowa wierząca czy nie, ale ja zawsze walę argumentem, że zabobony to grzech,
    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to jest,że teściowym się wydaje,że my nie potrafimy wychować swoich dzieci? I najgorsze,że z wiekiem to nie mija!!!

      Usuń
  8. Super wygląda, jak prawdziwy, męski żołnierz. :)))
    Wcale nie za krótko, wygląda dużo lepiej niż przed cięciem. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no jak to?Przed ścięciem też wyglądał PIĘKNIE!!:)

      Usuń
    2. A tam pięknie, nie piętnuj chłopaka od pieluch hehe. Mężczyzna ponoć nie może być piękny. :P
      Ale naprawdę wygląda rewelacyjnie, tak "dojrzalej" niż wcześniej ;). I widziałam zdjęcie z chrztu - BOMBA, pewnie ciotki padały plackiem przed takim przystojniakiem. ;)

      Usuń
  9. wygląda poważniej!:) śliczny jest, przystojny znaczy się, bo facet to już przystojny jest!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Junior też twierdzi,że przytojniacha rośnie i będzie czarował laski jak on;))

      Usuń
  10. Takiego tekstu to jeszcze nie słyszałam... Sądząc po stanie edukacji w szkołach, to chyba większość miała obcinane włosy przed pierwszymi urodzinami ;) Zawsze jest na co zgonić ;)

    Grześ jest cudny - nawet na jeża :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie to pomyślałam,że jeśli byłby związek ze ścinaniem, to chyba w niejednym domu ścinali za szybko;-)

      Usuń
  11. Oj, to widzę, że Ci się zaczynają babcine wychowanki :)
    Mam za sobą te wszystkie walki z teściami ... akurat takiej bajki nie słyszałam, ale inne teorie, równie ciekawe, bywały :)
    Ale teraz mamy wzorowe stosunki, bo nawet jak mnie czasem poniosło, to zawsze starałam się jako ta młodsza przeprosić, albo chociaż wyciągnąć rękę.
    Można mieć swoje poglądy, ale trzeba niestety świętej cierpliwości, żeby utrzymać pewne formy.
    Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak, praz te 25 lat nasłuchałam się niejednego!I chyba naiwnie myślałam,że przy czwartym mi daruje!
      Dzięki, cierpliwość będzie potrzebna!;)

      Usuń
  12. A Młody pięknie wygląda na łysolka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. o rany, jaka odmiana.
    diametralna.
    włosy odrosną. ja lubię, gdy mężczyzna ma krótko ścięte włosy.

    OdpowiedzUsuń
  14. Kurcze, tak sobie myślę, jaką ja będę teściową, mam w końcu 2 synów.. Pewnie trudno być taką, którą pokocha synowa, a bardzo bym chciała.
    Grześ na główce wygląda super, ale pewnie jeszcze milsza jest w dotyku;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha jakbym moją mamę słyszała z tym zabobonem o nie ścianiu włosków przed roczkiem:) Moja jak usłyszała, że ja ścięłam Pyśce grzywkę jak miała chyba 4-5 miesięcy -no co sama wiesz jakie ona ma włoski:) - to mnie przez telefon tak wyzywała, że odłożyłam go na bok i dopiero jak skończyła to znów wzięłam do dłoni a mąz i syn prawie się popłakali ze śmiechu:) Moja jest po 3 krotnym już podcinaniu włosków:) ale Twoja teściowa to chociaż powód podała, że nauka , bo moja jak spytałam a dlaczego, to nie umiała jakoś zargumentować:)
      Ale nie przejmuj się, Adam miał włoski jak Paulinka i też mu grzywkę podcinałam przed roczkiem i co... uczy się rewelacyjnie, właśnie mi oznajmił że grożą mu (!!!) dwie... szóstki i to z przedmiotów zawodowych w 1 klasie liceum. To chyba jak widać postrzyżyny przed roczkiem nie miały wpływu na jego edukację:)
      A Grześ na jeża rewelacyjny, śliczny jak zawsze:)
      ale kurde ja sama to chyba maszynką bym się bała??? szacun dla tatusia za odwagę:)

      Usuń
    2. Może chcesz spróbować?
      zerknij czy to nie jakaś ściema
      http://fajnamama.pl/forum/temat/konkurs-dla-blogerow/

      Usuń
    3. Anka! Z tego wszystkiego najlepsze jest to,że człowiek dobrze wie jaka teściową NIE BYĆ!!:)

      Usuń
    4. Elka, kasa by się przydała,ale...jakoś mi nie idzie;)

      Usuń
    5. Oj tam spróbować można, regulamin nie jest skomplikowany- co to dla Ciebie:)

      Usuń
    6. hehe, ale jaki hit, czy kit?:)Może ogolona Gżegżółka??:)

      Usuń
  15. Od razu wygląda poważniej, zwłaszcza z telefonem : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A telefon taki retro;)Moja stara komórka -Sołtys WSZYSTKO chowa,bo SIĘ PRZYDA!

      Usuń
  16. Pięknie wygląda w tej fryzurce :) Ja swojemu Franiowi mimo, że ma prawie dwa latka tylko grzywkę podcinam. Jakoś mi szkoda jego loczków :)
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj inKo:) Na szczęście to decyzja rodziców;)
      Dziadkowie mieli swoje dzieci i swój czas na wychowanie dziecka -bardzo tego pilnuję w stosunku do Asi -nie wtrącam się w sposób w jaki wychowują mojego wnusia;))

      Usuń
  17. Bardzo rzadko mi sie to zdarza, ale Twoja Tesciowa mnie zamurowala;)) Ma kobieta zdolnosci;)
    Misiu nic nie wymysle, ale jak ona ma przyjechac na dluzej niz 3 godziny i gybys sie musiala dla zdrowia psychicznego ewakuowac to sprawdz czy masz aktualny paszport i nadlataj do mnie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciebie?hihi
      Przyjeżdża na trzy dni!(właściwie dwie doby)....nie mam paszportu buuuuu
      :*

      Usuń
  18. Wygląda ślicznie! I... wyobraź sobie, że u nas w sobotę TEŻ maszynką obcięli się moi 3 faceci. Stąd wszyscy wyglądają jak Twój Grześ. Maxi oczywiście również - ma rok i 3 miesiące i odkąd się urodził miał długie włosy. Teraz ma łysa pałkę. Olek pierwsze golenie przeszedł w wieku 5 miesięcy.

    Zabobony olać ;).

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ładnie wyglada... jak to się mówi ładnemu we wszystkim ładnie. Mój synio ostatnio był u fryzjera, już 6 raz w ciągu swoich 2 lat życia, a ostatnio pierwszy raz się rozpłakał. I beczał tak przez okrągłe 15 minut.

    OdpowiedzUsuń
  20. No, no, ciekawe teorie doprawdy. Nie rozumiem w takim razie, jakim cudem mój syn uczył się znakomicie? Przecież cały czas ścinałam go na "jeżyka" ;-)
    A Grześ w tej fryzurce to nad wyraz przystojny mały mężczyzna z przepięknym, ujmującym uśmiechem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz ilu było ścinanych i się nie uczyli??;)

      Jak ja muszę się pilnować,żeby nie umrzeć z zachwytu:)Wczoraj przyjechał Junior (starszy o 22 lata) -Grześ wtulił się w niego i zasnął;)

      Usuń
  21. Nic dziwnego, że Grześ płakał. Za wcześnie na podstrzyżyny...

    OdpowiedzUsuń
  22. Ale, że co? Rozum Młodego Człowieka we włosach jest, czy jak? Gdybym o tym wiedziała zakazałabym wszystkim ucznom obcinać włosy do matury (potem mnie nie interesuje ;o) A Grześ facetem jest więc w loczkach babskich Mu nie przystoi. Oraz witam, dziędobry ;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry! Tez tak pomyślałam...patrząc na polityków może nie tylko do matury?:)

      Usuń
  23. Witaj
    Włosy odrosną z pewnością na gęstsze :) a chłopczyk, jak się patrzy :)
    Buziak :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wiesz, długość może rzeczywiście odrobinkę za skąpa :) Ale to nic. Chłopczyk śliczny i tyle. Dzidzia z kitkami?! Ale gdzie? Jak? Żeby no oczek nie wpadały. Dziewczynkę ze ślicznego chłopca zrobić?...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Długości akurat nie dało się zmienić po pierwszy "przejechaniu";)Ale na tym zdjęciu z tatusiem to już mi wcale nie przeszkadzało;)))
      Kitek chłopakowi nie zrobię;)

      Usuń
  25. Wygląda dziecko ładnie.A na pocieszenie- mój wnuczek miał takie właśnie włosiny przez pierwsze półtora roku i to bez ścinania włosów. Mojej ścięłam włosy sama, nożyczkami, gdy była mniej więcej w wieku Grzesia -siadłam z nią na kolanach przed lustrem i robiłam za małpę, czyli pokazywałam jak obcięte włoski spadają, co się jej bardzo podobało, bo była na etapie ćwiczeń z przyciągania ziemskiego - uwielbiała wszystko wyrzucać z łóżeczka i patrzeć jak leci i dokąd się potoczy.A co do tego przesądu - jakoś jej to nie zaszkodziło, w 2005 roku zrobiła doktorat.
    Miłego, ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać zabobony nie maja nic wspólnego z rzeczywistością;)!
      Pysia też ogolona ze względu na alergię i jakoś mądrości jej nie ubyło;))

      Usuń
  26. Grzesiu przystojniak jak się patrzy,śliczny jest w nowej fryzurce!! Na lato akurat wygodnie będzie w upały! Co do teściowej, hmmm, można używać niecenzuralnych słów tu?:) jak nie to się nie będę wypowiadać:) Ja też swoją pannicę obcięłam przed roczkiem, koleżanka o mała na zawał nie zeszła jak można, no ale mniejsza z tym, mama mówi do mnie MY TOBIE TEŻ PRZED ROCZKIEM ŚCIĘLIŚMY, a tata mówi NO I ZOBACZ JAKIE SĄ TERAZ SKUTKI :D

    OdpowiedzUsuń
  27. To chyba z okazji Euro tak go obcięliście na krótko :-)))
    Całe szczęście ,że odrośnie...

    OdpowiedzUsuń
  28. lato się zbliżą, będzie mu wygodnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obcięliśmy,a temperatury spadły!:/ Ja chcę ciepło!!!;))

      Usuń
  29. Śliczny jest! A babci chyba by nie zaszkodziło gdyby się zastanowiła zanim coś powie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to taki typ -nie okrutny, ale nie pomyśli;/

      Usuń
  30. Grześ wygląda uroczo jak zawsze:) teściowa niech się gryznie(o przepraszam za brak szacunku) uroki teściowych:)Buziaki dla Grześka:) i olejcie te zabobony:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olewamy;) A przynajmniej wiem, jaka teściową NIE BYĆ;)PA

      Usuń
  31. czasami marzę o czasach kiedy moje dziecko bez szemrania pozwalało mi się obcinać ... od roku zapuszcza włosy i ma na głowie coś bardzo dziwnego, coś co chętnie bym mu obcięła :-)

    OdpowiedzUsuń
  32. Witaj :) Na nowym blogu jestem dopiero od wczoraj, a tu już nowa Czytelniczka :) Naprawdę ciepło mi się na sercu zrobiło...

    Zauważyłem, że wspólną znajomą mamy nawet ;)

    Mam nadzieję, że moje starsze i nowsze notki spodobają Ci się i będziesz u mnie częstym gościem.
    Z początku pomyślałem, że to moja była dziewczyna Marianna...mówiłem na Nią Misia właśnie ;))) 4 dzieciaków też się zgadza, tylko imiona i zdjęcie nie te ;)))

    Co do notki, przesądami się nie przejmuj... Grześ wygląda mi na bardzoooo ciekawego człowieka...a to dobrze wróży na przyszłość :-)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  33. Bo jak Cię znalazłam to pomyślałam -hmm, Celtowie,Poniedzielski, Umer, Bałtroczyk,Chmielewska,Św.Hieronim,Kenny G,Sapkowski,Spatkobiercy i Ks Twardowski!Kurczę -to moje klimaty;)))
    Dziewczyna Celta?hehe
    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  34. hehe...nie ma jak siła argumentu. Bo będzie się gorzej uczyć. się uśmiałam :) witam się na blogu :) witam wszystkie mamy! :)

    OdpowiedzUsuń
  35. AJJJJJJJJJ TAMMMMMMMMMM .... AJJJJJJJJJ TAMMMMMMMMMM ..... CO MA PIERNIK DO WIATRAKA .... GRZESIU ŚLOCZNY JEST I TYLE .....

    ELA.... B

    OdpowiedzUsuń
  36. Cudnie się czyta, zostaję na długo i linkuję ku pamięci :) Grześ przystojny, nawet w wersji żołnierskiej :) Moja Ewa to dopiero bedzie miała problemy w szkole, za miesiąc roczek a kwalifikuje się juz do 3 cięcia ;)

    OdpowiedzUsuń

komentarze karmią blogera;D

Cieszy każdy komentarz (bez hejtu)