piątek, 24 września 2021

Co bylo na trzygodzinnej wizycie

 Mam ze sobą badanie kwalifikacyjne do operacji. W ramach tej wizyty miałam: badanie komputerowe refrakcji, ocenę dotychczasowej jakości widzenia,  szczegółowe badanie ostrości wzroku z pełną diagnostyką wady wzroku ,określenie zaburzeń widzenia obuocznego, badanie widzenia z bliska, test oka dominującego, pomiar liczby komórek śródbłonka rogówki, pomiar zniekształceń układu optycznego oka, topografia rogówki, pomiar średnicy źrenicy, badanie przedniego odcinka oka w biomikroskopie, ocena przezierności ośrodków optycznych, badanie dna oka ,ocena ilościowa i jakościowa filmu łzowego z testem Schirmera, komputerowe badanie wzroku po cykloplegii, badanie refrakcji i ostrości wzroku po rozszerzeniu źrenic i nie wiem co tam jeszcze.

Po badaniach rozmowa z panią doktor i decyzja. Były dwie opcje. Pierwsza to przeszczep rogówek. Niestety, gdyby coś poszło nie tak operacja jest nieodwracalna, a jeszcze trochę planuję pożyć i chciałabym jednak cokolwiek widzieć. Niestety w prawym oku zostało mi jeszcze 5% widzenia więc coś zrobić powinnam. Druga opcja to zabieg laserowy który przywróci widzenie w prawym oku w 40% nic więcej nie są w stanie dla mnie zrobić, bo o ile dobrze zrozumiałam, chodzi o tak zwaną pamięć mózgową. Po zabiegu będę musiała nosić okulary, ale tylko jedne, do czytania i to o wiele słabsze. 

Tak naprawdę nie mam wyjścia. Zabieg 20 października. Wracałam sobie do domu pieszo, bo po zakropleniu nie umiałam sobie nawet zamówić ubera, a chciałam sobie kilka spraw przemyśleć. Świat jest piękny, jeśli mogę zrobić coś, żeby lepiej widzieć to muszę to zrobić, choć  muszę przyznać, że bardzo się boję.

Kawa smakowała jak zawsze...

Mural na Śródce
Katedra poznańska-niestety zamknięta dla o tej porze


Wiele znanych osób zdecydowało się na zabieg w tej klinice.Ja się odważyłam, bo widzialam efekt zabiegu u męża Marzycielki. Trochę jestem rozczarowana, że nie uda mi się naprawić wszystkiego do końca ale dobre i to.

21 komentarzy:

  1. Pierwsza, teraz idę czytać 🤣😍

    OdpowiedzUsuń
  2. Trudna decyzja ale jak już będzie po odetchniesz z ulgą . A mural na Śródce jest piękny. Patrzyłam na niego z okien hotelu Śródka ( ponad dwa lata temu w maju 😁 - piękna Para Młoda 😍).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak my ślubowaliśmy? 😃 Aż trudno uwierzyć że to już ponad 2 lata temu. Wiem, że nie będę żałowała, ale widziałam też film, gdzie torturowali dłubiąc jakimś metalem w oczach- do dziś to pamiętam i boję się jeszcze bardziej🤣🤣

      Usuń
    2. Przecież napisałam piękna Młoda Para 🤣🤣🤣

      Usuń
  3. Miśka, jak sama twierdzisz - nie ma wyjścia. Nie martw się, będzie dobrze!
    PS. Mural fantastyczny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mural zachwyca-pamiętam jeszcze ten czas gdy była pusta ściana. Niech pomyślałam, że mogłabym już nigdy nie widzieć.... Przerażająca wizja.

      Usuń
  4. Klinika, ktora tak dokladnie bada wzrok zanim zakwalifikuje do jakiegokolwiek zabiegu, musi byc dobra.Wiedza , co robia .Bedzie dobrze, na pewno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie takie mam odczucia. Renomowana klinika, po rozmowie z lekarzem prowadzącym też jestem spokojniejsza, więc nie ma innego wyjścia, tylko rzucić się na głęboką wodę

      Usuń
  5. Trzymam kciuki. Znam 3 osoby po takiej operacji, w tym mój syn i zachęcona jego przykładem moja przyjaciółka. Oni oboje bardzo zadowoleni, ta trzecia ma nieco gorszy efekt. Chyba w tej samej klinice mieli, bo pamiętam te ścianę. 😉 Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie po rozmowie z lekarzem też byłam rozczarowana, bo liczyłam na lepszy efekt. Niestety cudów nie są w stanie zrobić, ale i tak robią dużo.

      Usuń
    2. Może jednak będzie lepiej. U mojego męża też nie przewidywali takiego efektu. Są zaskoczeni. Pani doktor Jego przykład daje innym pacjentom i śmiała się, że jest jej najlepszym pacjentem.

      Usuń
  6. Misiu! No, nie ma wyjscia- bedzie dobrze! My mamy tez taki plan, myslalamo sw.Wojciecha, nie wiem czy dobry wybor, trudna decyzja.Mozesz zdradzic, gdzie bylas? ( Jak nie tu, to na priv?).U nas zacma i pole widzenia.
    .20 pazdziernika to bardzo szczesliwa data, na zabieg na pewno tez! Trzymam mocno kciuki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Optegra. Najpierw posłuchałam opinie, potem po czytałam w internecie, potem poszłam na wizytę kwalifikacyjną. Nie wiem, czy gdzieś mogłoby być lepiej.

      Usuń
    2. Optegra ma kilka klinik w Polsce. Mój mąż był operowany w Warszawie, ale wszystkie mają bardzo dobrą opinię.

      Usuń
    3. Dzięki! Juz wyszukalam, rezerwujemy termin.

      Usuń
    4. Ooo,super,daj znać co i kiedy,dobrze?

      Usuń
  7. Warto. Różnica między 5 a 40 jaest bardzo duża.
    Bądź dobrej myśli. +

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponoć po takiej operacji efekt powinien być na stałe. Okulary progresywne robiłam chyba 3 lata temu, zapłaciłam 2500 i teraz musiałabym robić nowe. Już to skłania do operacji. Gdyby coś się stało to te 5% w prawym oku strasznie mało. Ufam, że będzie wszystko dobrze

      Usuń
  8. Decyzja jedyna słuszna! A my będziemy trzymać kciuki za efekt lepszy od oczekiwanego!
    Trzymaj się:*

    OdpowiedzUsuń

komentarze karmią blogera;D

Cieszy każdy komentarz (bez hejtu)